!!!بيا تو پشيمون نمي شي
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
یک شنبه 1 اسفند 1389برچسب:, :: 12:15 ::  نويسنده : hamidreza
شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, :: 23:36 ::  نويسنده : hamidreza
شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, :: 23:21 ::  نويسنده : hamidreza
شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, :: 23:13 ::  نويسنده : hamidreza
شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, :: 23:6 ::  نويسنده : hamidreza

یار زیبا از BMW ConnectedDrive Concept 2011


BMW ConnectedDrive Concept  عکس های بسیار زیبا از BMW ConnectedDrive Concept 2011



ادامه مطلب ...

Fajr PixDooni.Com عکس های اختتامیه جشنواره فیلم فجر 1389   29

 

 

ژیلا صادقی یکی از مجری‌های تلویزیون که او را با اجرای برنامه «خانه فیروزه‌ای» در شبکه سوم می‌شناسیم، ‌روی سن سالن اصلی برج میلاد رفت تا مراسم اختتامیه جشنواره بیست و نهم را به‌تنهایی اجرا ‌کند‎. ‎ پیش از این قرار بود محمد سلوکی هم در کنار وی مجری مراسم باشد اما در دقیقه ۹۰ سلوکی از اجرای برنامه کنار گذاشته شد‎.‎

تا آخرین لحظات بسته شدن صفحات روزنامه، شنیده‌ها حکایت از این داشت که «جرم» مسعود کیمیایی بهترین فیلم جشنواره است و اصغر فرهادی که اکنون هزاران کیلومتر دورتر برای شکار خرس طلایی برلیناله به آلمان رفته، ۲ سیمرغ بلورین مهم بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را دریافت کرده است.

جایزه ویژه هیات‌داوران نیز به داریوش مهرجویی برای «آسمان محبوب» رسید. مهدی هاشمی برای بازی در ۲ فیلم «آقایوسف» و «آلزایمر» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد و علی مصفا برای بازی در فیلم «آسمان محبوب»، از این بخش دیپلم افتخار گرفت. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن هم به ویشکا آسایش برای فیلم «ورود آقایان ممنوع» رسید.

حامد بهداد سیمرغ نقش مکمل مرد را برای «جرم» گرفت و مهناز افشار سیمرغ نقش مکمل زن را برای «سعادت‌آباد» دریافت کرد؛ ضمن اینکه ساره بیات برای بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» از این بخش دیپلم افتخار گرفت. سیمرغ بهترین فیلمبرداری به محمود کلاری برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» رسید و چهره‌پردازی فیلم «فرزند صبح» با اجرای سعید ملکان، سیمرغ این بخش را گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی را کارن همایونفر برای «جرم» دریافت کرد. از سوی دیگر در بخش نگاه نو که ویژه فیلم اولی‌هاست، حمید فرخ نژاد برای ساخت فیلم «سفر سرخ» ۲ جایزه اصلی بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را گرفت. همچنین پژمان بازغی برای بازی در فیلم «مرگ کسب و کار من است» و غزل شاکری برای بازی در فیلم «آینه‌های روبه‌رو» دیپلم افتخار گرفتند.

Fajr PixDooni.Com 02 عکس های اختتامیه جشنواره فیلم فجر 1389   29



ادامه مطلب ...
شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, :: 19:7 ::  نويسنده : hamidreza

اگر نگاهی به اطرافمان بیندازیم، انبوهی از وسایل برقی را خواهیم دید. امروزه زندگی بدون وسایل الکتربکی غیر ممکن شده است. پس برای استقلال و همگامی با رشد جهانی نیازمند متخصصانی هستیم که با اندوختن توشه علمی به کسب تکنولوژیهای جدید اقدام کنند. با نگاهی اجمالی به صنعت در می یابیم که در ابتدا (از رنسانس با قرن بیستم) تمام ابزارها و صنایع، مکانیکی بوده اند و مهندسی عموماً به طراحی و ساخت این وسایل مکانیکی اطلاق می شد، اما با به کارگیری الکتریسیته در صنایع، از حجم ابزارها و دستگاهها کاسته شد و صنایع پیچیده تر گردید. رشته برق در آغاز با مکانیک همراه بود و الکترو مکانیک خوانده می شد، اما با رشد و پیشرفت چشمگیر این رشته، رشته برق راه خود را از مکانیک جدا کرد و به عنوان یک رشته مستقل مطرح گردید. با توجه به وسعت صنعت برق و پیشرفت زیاد آن، این رشته خود به چند گرایش تقسیم شده است. به دلیل استقبال بی نظیر از این رشته در ۳۰ سال اخیر، برجسته ترین استعدادها به این رشته جذب شده اند. این به نوبه خود باعث ارتقای سطح علمی و پژوهشی و اعتبار روز افزون دانشگاه های ایران در جهان شده است.
هم اکنون، دانشکده های برق کشور به لحاظ کادر علمی و امکانات، در حدی قابل مقایسه با دانشگاه های معتبر دنیا هستند. کامپیوتر به عنوان یک وسیله الکتریکی، از مصنوعات و تولیدات رشته برق است. در گذشته، مسایل مربوط به کامپیوتر در رشته برق مطرح می گردید، اما با گسترش روز افزون آن، اینک از رشته برق جدا شده است و به عنوان یک رشته مستقل مطرح گشته است. با این حال، دانشگاه هایی هنوز این دو را یک رشته حساب می کنند که یک دانشکده به آن اختصاص می دهند. رشته کامپیوتر از دو بخش تشکیل می شود، سخت افزار و نرم افزار، گرایش سخت افزار، به مسایل الکترونیکی و فنی کامپیوتر توجه دارد، اما گرایش نرم افزار، به برنامه نویسی و نحوه کاربرد و استفاده از کامپیوتر در مصارف مختلف مربوط می گردد. از این تعریف معلوم می شود که بخش سخت افزار، بیشترین شباهت را با رشته برق دارد و دانشجویان رشته برق از تبحر خاصی در مسایل مربوط به آن بهره مند هستند. بدین رو کسانی که به جنبه سخت افزار کامپیوتر علاقه مند هستند، می توانند با انتخاب دروس اختیاری خود (ضمن تحصیل در رشته برق)، با این حوزه نیز آشنا گردند. رشته برق در مقطع کارشناسی به چهار گرایش؛ مخابرات، کنترل، قدرت و الکترونیک تقسیم می شود. دانشجویان در ابتدا بدون تعیین گرایش و همگی تحت عنوان رشته برق به تحصیل می پردازند. متقاصیان هر گرایش پس از گذراندن دروس پایه و اصلی، با توجه به معدل دروس گذرانده شده و ظرفیت و توان علمی هر دانشکده به انتخاب گرایش می پردازند.



ادامه مطلب ...
شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, :: 18:45 ::  نويسنده : hamidreza

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، نظام فعلی حاکم بر مصر ، وابستگی بنیادینی با ارتش این کشور دارد.در سال ۱۹۵۲ این جمعی از افسران ارتش مصر بودند که با کودتایی ، نظام تا بن دندان فاسد سلطنتی را در مصر سرنگون کرده و اعلام جمهوری نمودند. اولین رییس جمهور مصر ، ژنرال محمد نجیب بود. او حدود یک سال حکومت کرد و سپس جمال عبدالناصر طی کودتایی بدون خونریزی ، نجیب را کنار زده و تا سال ۱۹۷۰ که با سکته قلبی از دنیا رفت ، رهبری مصر را بر عهده گرفت. با مرگ او ، معاونش ژنرال محمد انور سادات به ریاست جمهوری رسید. او حکومت مردم گرای عبدالناصر را به نظامی فرعونی تبدیل کرد و سرانجام نیز از سوی ملت مسلمان مصر تنبیه شد و در سال ۱۹۸۱ به ضرب گلوله افسر مسلمان مصری ، ستوان خالد اسلامبولی ، از تخت فرعونی خود کنار زده شد. بعد از مرگ سادات ، معاونش ژنرال محمد حسنی مبارک بر کرسی ریاست جمهوزی مصر تکیه زد و تا کنون به سلطنت خود ادامه داده است.

با این اوصاف و در نظر گرفتن همسایگی مصر با رژیم صهیونیستی و این که مردم این کشور در یک قرن گذشته ، سه جنگ را با این همسایه شرور تجربه کرده اند ، شاید بتوان بهتر  پیوستگی نهاد ارتش با حکومت مصر درک نمود. در این کشور ، ارتش و ارتشیان در راس ساختار سیاسی و حتی اجتماعی قرار دارند. افسران ارشد ارتش ، جزو طبقه اشراف به شمار می روند و نفوذ سیاسی و اقتصادی فراوانی در جامعه مصر دارا هستند. از سوی دیگر ، ارتش در میان توده های مردم نیز دارای محبوبیت و اعتبار منحصربفردی است.  تمامی جریانات سیاسی یا فرهنگی که قصد  تاثیر گذاری بر سرنوشت مصر را داشته باشند ، بدون تردید ابتدا یارگیری در ارتش را مورد نظر خود قرار می دهند.

در انتفاضه اخیر مردم مصر نیز رژیم مبارک تکیه و اعتماد فراوانی به ارتش داشت.ارتشی که پس از ماجرای قتل سادات ، با دقت و وسواس مورد تصفیه و پاکسازی قرار گرفت تا احتمال  تکرار چنین واقعه ای از میان برود. اما همانگونه که شاه ایران در نهایت ، ارتش نازپرورده خود را در آغوش ملت انقلابی دید ، حسنی مبارک نیز طی چند روز گذشته دریافت که برای سرکوب قیام مردم مصر ، به هیچ وجه نمی تواند روی ارتش دردانه خود حساب کند. انتشار عکس ها و فیلم های مربوط به در آغوش کشیده شدن ارتشیانی که مامور سرکوب اعتراضات شده بودند توسط مردم ، این پیام را برای همه جهان در بر داشت که رژیم مبارک در میان ارتش هم پایگاه قابل توجهی ندارد. اما به جرات می توان گفت باز هم اصلی ترین ضربه معنوی به پیوند میان ارتش و مبارک ، از طرف یک سروان جوان مصری وارد شد. این افسر ، در حالی که یونیفرم رسمی ارتش را بر تن داشت و به خاطر همراهی با مردم ، از سوی آنان مورد استقبال قرار گرفته و روی دوش تظاهر کنندگان قرار داشت ، با انجام حرکتی شجاعانه ، شوری فراوان در میان انقلابیون ایجاد کرد و ضربه ای کاری به اعتماد بنفس نظامیان وفادار به رژیم مبارک وارد ساخت. وی در مقابل چشمان هزاران نفر ، تصویری از مبارک را با حالتی معنادار پاره کرد و به اطراف پراکنده ساخت.

تصاویر این افسر مصری که هنوز هویتش آشکار نشده است ، به سرعت به سراسر مصر و دنیا مخابره گردید و نشانه دیگری را از عزم راسخ یک ملت برای تغییر سرنوشت خود را آشکار کرد و صاحبنظران بسیاری را که هنوز در پایان کار مبارک تردید داشتند مطمئن ساخت که کار فرعون تمام است و شاید بیش از دیگران ، این صاحب نظران اسراییلی بودند که دریافتند چه کابوسی در حال شکل گرفتن است چرا که رژیم صهیونیستی ، از ابتدای تشکیلش ارتش مصر را تنها تهدید کلاسیک نظامی برای موجودیت خود می دانست و می داند. به همین دلیل روزنامه اسراییلی هاآرتص که ارگان غیر رسمی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به شمار می رود ، تصویر این واقعه را روی صفحه اول خود قرار داد و تیتر توهین آمیزی را مبنی بر غرتگری انقلابیون در بالای عکس درج کرد. بدیهی است که آن چه در مصر جریان دارد غارت تمام آن سرمایه گذاری بی دریغی است که رژیم غاصب تل آویو برای استحکام سلطنت حسنی مبارک و جانشینانش کرده بود.

در زیر تصاویری از اقدام شورانگیز و قهرمانانه افسر جوان مصری و انعکاس  آن در روزنامه هاآرتص  را مشاهده می کنید:

شجاعت یک افسر ارتش مصر برای آزادی کشورش + عکس www.taknaz.ir

شجاعت یک افسر ارتش مصر برای آزادی کشورش + عکس www.taknaz.ir

شجاعت یک افسر ارتش مصر برای آزادی کشورش + عکس www.taknaz.ir

شجاعت یک افسر ارتش مصر برای آزادی کشورش + عکس www.taknaz.ir

شجاعت یک افسر ارتش مصر برای آزادی کشورش + عکس www.taknaz.ir

انعکاس عمل شجاعانه افسر جوان مصری در صفحه اول روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»

 

شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, :: 18:31 ::  نويسنده : hamidreza

 

پاسخ يک دانشجوی دانشگاه واشينگتن به يک پرسش امتحان شيمی آنچنان جامع و کامل بوده که  در اينترنت پخش شده و دست به دست ميگرده خوندنش سرگرم ‌کننده است ؟

پرسش: آيا جهنم اگزوترم (دفع‌کنندهء گرما) است يا اندوترم (جذب‌کننده گرما) ؟!

اکثر دانشجويان برای ارائه  پاسخ خود به قانون بويل-ماريوت متوسل شده بودند که می‌گويد حجم مقدار معينی از هر گاز در دمای ثابت، به طور معکوس با فشاری که بر آن گاز وارد می‌شود متناسب است. يا به عبارت ساده‌تر در يک سيستم بسته، حجم و فشار گازها با هم رابطهء مستقيم دارند ...

اما يکی از آنها چنين نوشت :


اول بايد بفهميم که حجم جهنم چگونه در اثر گذشت زمان تغيير می‌کند. برای اين کار احتياج به تعداد ارواحی داريم که به جهنم فرستاده می‌شوند. گمان کنم همه قبول داشته باشيم که يک روح وقتی وارد جهنم شد، آن را دوباره ترک نمی‌کند !!!

 پس روشن است که تعداد ارواحی که جهنم را ترک می‌کنند برابر است با صفر.


برای مشخص کردن تعداد ارواحی که به جهنم فرستاده می‌شوند، نگاهی به انواع و اقسام اديان رايج در جهان می‌کنيم. بعضی از اين اديان می‌گويند اگر کسی از پيروان آنها نباشد، به جهنم می‌رود.

از آن جايی که بيشتر از يک مذهب چنين عقيده‌ای را ترويج می‌کند، و هيچکس به بيشتر از يک مذهب باور ندارد، می‌توان استنباط کرد که همه ارواح به جهنم فرستاده می‌شوند!
با در نظر گرفتن آمار تولد نوزادان و مرگ و مير مردم در جهان متوجه می‌شويم که تعداد ارواح در جهنم مرتب بيشتر می‌شود. حالا می‌توانيم تغيير حجم در جهنم را بررسی کنيم: طبق قانون بويل-ماريوت بايد تحت فشار و دمای ثابت با ورود هر روح به جهنم حجم آن افزايش بيابد. اينجا دو موقعيت ممکن وجود دارد:

۱.اگر جهنم آهسته‌تر از ورود ارواح به آن منبسط شود، دما و فشار به تدريج بالا خواهند رفت تا جهنم منفجر شود!
۲.اگر جهنم سريعتر از ورود ارواح به آن منبسط شود، دما و فشار به تدريج  پايين خواهند آمد تا جهنم يخ بزند!

اما راه‌حل نهايی را می‌توان در گفته همکلاسی من ترزا يافت که می‌گويد : مگه جهنم يخ بزنه که با تو ازدواج کنم!!!

 از آن جايی که تا امروز اين افتخار نصيب من نشده است (و احتمالاً هرگز نخواهد شد)، نظريهء شمارهء ۲ اشتباه است: جهنم هرگز يخ نخواهد زد و اگزوترم است!!!

تنها جوابی که نمرهء کامل را دريافت کرد، همين بود !!! 

شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, :: 18:31 ::  نويسنده : hamidreza

 

 

 ترمزABS اینطوری کار میکنه

 

نگه داشتن خودرو در مواقع اضطراری کار بسیار سختی است. سیستم ضد بلوکه همانند یک سیستم عصبی در این گونه موارد وارد عمل میشه. در حقیقت در سطوح لغزنده رانندگان حرفه ای هم نمی توانند بدون ترمز ABSمثل رانندگان آماتور با ترمزها ABS خودروی خود را متوقف کنند.

  عملکرد ترمزABS بسیار ساده است. وقتی شما روی یخ رانندگی میکنید اگر به آرامی ترمز کنید بخوبی متوقف میشوید. اگر ترمز شدید بگیرید ممکن است چندین متر لیز بخورید ضمن اینکه کنترل خودرو از دستانتان خارج میشود .ممکن است با خودرو های دیگر تصادف کنید. یکی از روشهایی   که رانندگان ماهر استفاده میکنند این است که وقتی ترمز را روی یخ فشار میدهند مواظب این هستند که چرخها قفل نکنند بمحض اینکه این عمل اتفاق افتاد لحظه ای پا را از روی ترمز بر میدارند. سیستمABS این کار را برای شما بطور اتوماتیک انجام میدهد. در نتیجه زمان توقف کوتاه تر میشود و دیگر اینکه در هنگام ترمز شما توانائی هدایت ماشین بوسیله فرمان خودرو را دارید.

  سیستمABSاز چهار قسمت اصلی تشکیل شده:

1- حسگرهای سرعت
2- پمپ
3- سوپاپها
4- کنترلر

1- حسگرهای سرعت: که کنترل سرعت چرخها را جهت بررسی اینکه آیا چرخ دارد قفل میشود را بر عهده دارد
2- سوپاپها: که در مسیر هر ترمز هر قرار دارد. و در سه وضعیت قرار میگیرند و فشار ترمز را کنترل میکنند. سوپاپها مستقیما بوسیله سیستم ABS کنترل میشوند.

3- پمپ: در صورتیکه سوپاپ فشار روی ترمز را کم کند پمپ نیروی اضافی را برمیگرداند و هرگاه سوپاپ فشار روی ترمز را بخواهد افزایش دهد پمپ این نیرو را بازیابی میکند.
4- همان کامپیوتری است که روی خودورها نصب میشود این کامپیوتر همواره وضعیت سنسورهای سرعت را پردازش و سوپاپها را کنترل میکند.
(قابل توجه اونهایی که میخوان رو ماشینهای معمولی ترمزهای  ABSی که تو روزنامه تبلیغ میکنن بندازن. این ترمزها فقط حالت مکانیکی دارند و هوشمند عمل نمی کنند و در مواردی موجب خطرناکتر شدن کنترل خودرو میشوند.)

روش کار سیستم به این طریق است:


سنسورها مداواما بوسیله کنترلر چک میشوند در صورتیکه شتاب چرخش چرخها کاهش پیدا کند سیستم کنترل وضعیت سوپاپها را به حالت آماده در میاورد. اگر کنترلر ضریب این کاهش شتاب را زیاد ارزیابی کند و چرخها را در آستانه توقف کامل ببیند، سوپها رامی بندد تا فشار ترمز کمتر شود سپس بمحض اینکه احساس کرد شتاب چرخش چرخها زیاد شده دوباره سوپاپها را باز میکند. اینقدر این کار را ادامه میدهد تا یا راننده پا را از روی ترمز بردارد یا خودرو کاملا متوقف شود. این عمل بسیار سریع انجام میشود. در این هنگام شما زیر پایتان تپشهایی احساس خواهید کرد.
این تپشها بخاطر باز و بسته شدن سریع سوپاپهاست. بعضی از سیستم هایABS میتوانند در هر ثانیه 15 بار این سیکل را تکرار کنند.

ABSانواع

1- چهار کاناله: برای هر چرخ یک سنسور سرعت و یک سوپاپ وجود دارد این بهترین نوعABS است .


2- سه کاناله: برای هر کدام از چرخهای جلو یک سنسور و یک سوپاپ و برای دو چرخ عقب یک سنسور و یک سوپاپ وجود دارد که معمولا داخل اکسل عقب نصب میشود در این نوع ممکن است یکی از چرخهای عقب قفل کند. مثلا در شرایطی که یک چرخ روی گازوئیل و چرخ دیگر روی زمین خشک است.


3- تک کاناله: که برای دو چرخ عقب یک سنسور و یک سوپاپ وجود دارد.

 یکی از مزایای دیگر سیستم ABSعدم گرم شدن لنتهاست.

نکته: با خودروهای دارای سیستم ABSدیگر تلمبه‌ زني‌ پدال ترمز لازم نیست. این روش مربوط به خودروهای معمولی است. تلمبه زدن با ABS منجر به طولانی تر شدن زمان توقف میشود.

سوال: آیا ABS واقعا کار میکند:

Insurance Institute for Highway Safety در سال 1996 گزارشی منتشر کرد که نشان میدهد تعداد خودروهای دارای سیستم ABS در تصادفات مهلک از تعداد خودروهای فاقد این سیستم کمتر نیست. (به نسبت تعداد خودروها). همین گزارش حاکی است اغلب این خودروها بیشتر در تصادفات انفرادی نقش داشته اند. اما خودروهای معمولی و رانندگان آنها بیشتر در تصادف با یکدیگر دچار خسارت شده اند.
علت بسیار جالب است:

1- رانندگان این خودروها بخاطر وجود این سیستم جسارت خاصی پیدا میکنند و با سرعتهای بالاتری رانندگی میکنند و اعمال خطرناکتری انجام میدهند.
2- بعضی از رانندگان وقتی در یک حالت واقعا اضطراری و برای اولین بار ترمز شدید گرفته اند حالت عجیب تپش پدال ترمز آنها را به اشتباه انداخته پس ناخودآگاه پا را از روی پدال ترمز برداشته اند.
3- بسیاری از رانندگان بخاطر اینکه توانسته اند در حالیکه پا را روی ترمز داشته اند از فرمان خودرو استفاده کنند خودرویشان چپ شده یا از جاده خارج شده اند در صورتیکه رانندگان خودروهای فاقد این سیستم بعد از ترمز شدید لیز خورده اند و با ماشین جلویی برخورد کرده اند.

پیشنهاد میشود کسانی که بتازگی این نوع خودروها رو خریداری میکنن در یک مکان خلوت با سرعتهای متفاوت و در شرایط مختلف با کمال خونسردی عملکرد ترمز ای بی س را آزمایش کنند تا در شرایط واقعا خطرناک دچار حادثه نشوند.

پيوندها


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 522
بازدید کل : 73422
تعداد مطالب : 93
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1



Alternative content